Saturday, October 22, 2016

Hilangkan Strecth Mark Selepas Bersalin






Korang hilangkan strecth mark selepas pregnant macam mana? Cuba kongsi sikit.. :)

Ini cara pilihan saya,

Selain guna krim Herbal Blend, saya amalkan minum soy protein ni.. untuk memperbaiki sel kulit dari dalam. Protein kan penting untuk membaiki tisu dan membina tisu baru. 




Korang tahu tak? 

ESP ni tak sama macam air soya di kedai. Walaupun ESP diekstrak daripada soya, ia lain daripada minuman soya biasa.

Kacang soya ni mengandungi karbohidrat, lemak, protein dan beberapa unsur lain. ESP ni pula hanya ekstrak protein daripada kacang soya. Selebihnya tak ambil. Protein soya  Shaklee diambil daripada soya yang tidak diubah secara genetik (non-GMO). 

psssttt... kalau nak tahu, kacang soya adalah tumbuhan paling kontroversi sebab kebanyakkannya telah diubah secara genetik atas sebab-sebab tertentu. Sebab tu pentingnya untuk tahu asal usul sesebuah produk. 

ESP adalah protein yang lengkap dengan mengandungi 9 jenis asid amino yang baik untuk kulit. Nak kulit gebu, cantik, dan putih sesuai sangat ambil ni. Sihat bukan diluar saja tau, tapi sihat dari dalam juga. Terutamanya yang tengah pregnant tu... hehe.

Tubuh kita ni memerlukan 20 jenis asid amino. Tapi hanya 11 jenis yang mampu dihasilkan oleh tubuh kita. Selebihnya diperoleh melalui sumber makanan. Nak mudah, minum saja ESP. Cukup bekalan protein untuk tubuh kita.

Untuk pengetahuan semua, sel badan kita ni tak dapat hidup lama. Sel kulit kita mampu bertahan hanya dalam 25 hari. Oleh sebab itu tubuh kita perlu sentiasa menghasilkan sel sel baru untuk menggantikan yang lama. 

Resepi kegemaran saya, ESP campur dengan minuman coklat!


haa... oleh sebab tu, ESP ni sangat bagus diamal semasa mengandung dan selepas bersalin. Masa berpantang ni saya amal minum ESP untuk perbaiki kulit yang meregang di perut. Dulu masa pregnant selalu ambil ESP sebab nak kurangkan pedih ulu hati. Susu pun meriah tau!

Bukan saya sorang ja.. yang lain pun sama;





Nak ke nak? :)


Anda berminat untuk mendapatkan produk Shaklee atau ingin mengetahui lebih lanjut berkenaan produk Shaklee? Bolehlah hubungi saya. Bagi setiap pembelian produk Shaklee, anda layak mendapat konsultasi secara percuma:-
  
SMS/whatapps: 013-5414548 (amani) 
Shaklee ID: 122839
Emel: amani048@gmail.com 
Facebook: https://www.facebook.com/nurul.amani.52



No comments:

Post a Comment